Bliv klar til løbesæsonen

Det er efterhånden blevet lidt af en nationalsport at løbe i Danmark. Rigtig mange løber på et seriøst plan, imens andre gør det udelukkende for at motionere. Der er desuden kommet flere løbeklubber rundt om i landet, hvor man kan få en fællesskabsfølelse, når man trækker i løbeskoene.

Hvis det lyder som noget for dig, og du gerne vil i gang med din nye hobby, så skal du selvfølgelig forberede dig en smule inden. Først og fremmest skal du have det rigtige udstyr, og du skal selvfølgelig også lære din krop at kende, så du kan holde til det, du skal ud og levere.

Udstyr

Selvom det selvfølgelig er dine egne ben, som gør det, så er det altså også rigtig vigtigt at have noget udstyr, som passer til dine behov. Det vigtigste er selvfølgelig løbeskoene, for de er afgørende for, at du ikke får skader og løber skævt. Hvis du skal løbe rigtig meget, skal du selvfølgelig have nogle top-løbesko, som virkelig gør en forskel for dig, når du bliver presset.

Det vigtigste med en løbesko er, at den er komfortabel, at fødderne kan ånde, og at du får god støtte i den. Det er individuelt, hvor meget støtte man kræver, så tal med en specialist, før du vælger den rigtige model.

Hvis du vil finde en super fed løbesko, kan du klikke her for at gå ind og finde Asics GSM dame. Det er en model, som giver dig en super løbeoplevelse, og som holder hele løbesæsonen. Asics GSM dame er en topmodel fra et respekteret løbemærke.

Udover skoene kan du vælge at anskaffe dig et løbe-ur, som måler din puls, hastighed og andre relevante ting, du gerne vil vide, når du træner op. Derudover skal du have noget løbetøj, som du føler dig smart og tilpas i. Det kan sagtens give dig nogle ekstra procenter.

Træn langsomt op

Når du starter med at løbe, bør du lære din krop at kende. Start langsomt ud og mærk efter, hvad den kan holde til. Husk også, at du bør forebygge skader ved at lave nogle styrketræningsøvelser. Det kan være med til, at du ikke løber ind i overbelastning, fordi din krop har vænnet sig til belastningen.

Løb interval

Hvis du gerne vil noget seriøst med dit løb, så skal du også løbe intervaller. Grundreglen er, at man skal løbe 1-2 længere ture om ugen, og tilsvarende intervaltræning. Interval kan være dræbende hårdt, men det er ekstremt effektivt.

Spis rigtigt

Du kommer ikke udenom, at kosten er afgørende, hvis du gerne vil være en god løber. Du skal først og fremmest sørge for at have noget i maven, så du ikke løber rundt uden energi, men du skal heller ikke fylde maven så meget op, at du føler dig tung og utilpas.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *