Er du engageret omkring din løbetræning og vil gerne tage det til det næste niveau, så er her fem ting, du ikke kan undvære.

Løberygsæk

En løberygsæk er uundværlig, hvis du af og til løber for at komme fra A til B. Hvis du eksempelvis løber på job og hjem igen, så er det nødvendigt, at rygsækken er stor nok til at kunne rumme et sæt tøj, et par sko og et håndklæde, men den skal helst ikke være større end det. Bliver rygsækken for stor, så kan den nemlig være irriterende at løbe med, da den så vil give meget nemmere efter for bevægelser. Hvis dit behov enten er mindre eller større, så kan løberygsækkene også fås i andre størrelser.

 

Proteinpulver

Din seriøsitet omkring din løbetræning skal helst give dig resultater, men føler du ikke, at du får det, så kan du med fordel indtage proteinpulver. Proteinpulver muliggør, at dine muskler får bedst mulige betingelser for at vokse sig større, da proteinpulveret garanterer den mængde protein, som musklerne kræver for at vokse. Jo større muskler, jo mere udholdende bliver du. Derudover er det også en fordel ved proteinpulver, at det er så nemt og hurtigt at indtage. Du skal helst sørge for at få proteiner inden for 20 minutter efter endt træning for at få det største udbytte af din løbetræning. Det blandes op med vand eller mælk i en shaker, og så er det klar til at blive drukket. Smagsvarianterne er også mange. Chokolade-banan, vanilje og jordbær er bare nogle få smagsvarianter. Har du ikke allerede proteinpulver, så find det et stort udvalg her.

 

Aktivitetsur

En god og meget anvendelig investering i forhold til løbetræning er et aktivitetsur. De kan måle distance, tid, forbrændte kalorier og mange andre ting. Nogle af de nyeste aktivitetsure på markedet kan endda forbindes til din smartphone via internetforbindelse og derved vise den rute, du har løbet, med GPS-koordinater i en app. Aktivitetsurene er ikke kun anvendelige, når du løber. Urene kan også tælle skridt og fortælle dig, hvornår du skal være fysisk aktiv for at nå dine mål. Når du køber uret, fastsætter du dine egne personlige mål for dit daglige aktivitetsniveau.

 

Hovedtelefoner til løbeturen

Sørg for at have et sæt hovedtelefoner, der er velegnet til at bruge på en løbetur. De hovedtelefoner, du bruger dagligt, er ikke nødvendigvis de bedste, når du er ude at løbe. Anskaf dig et sæt, der er vandtætte og også gerne trådløse, så du slipper for at døje med ledningen.

 

Løbejakke med reflekser

Hvis du af og til løber på tidspunkter, hvor solen enten ikke er stået op, eller hvor den allerede er gået ned, så skal du være iklædt reflekser. Der findes utallige refleksveste, men oftest er de one size og passer derfor ikke særlig godt til de flestes kroppe. I stedet kan man få løbejakker, der er lavet af samme materiale med samme funktion.

Author

LFA

There are currently no comments.