Kom i gang med at løbe

Langt de fleste bruger en tredjedel af deres hverdage bagved et skrivebord og for nogle endda mere. Det er derfor utrolig vigtigt at vi sørger for at holde os i god form, så vi ikke få en kontorform som ofte betyder skader. Vi har derfor lavet en guide til hvordan du kan komme i gang med at løbe, hvis du ikke allerede er i gang, det kan også være at der er råd som garvede løbere kan bruge.

Være tålmodig når du skal i gang

Når du skal i gang med at løbe, er det vigtigt at du sørger for at få opbygget en vane om at komme ud og løbe, og du skal derfor væbne dig med tålmodighed. Det kan sagtens tage op mod 4-8 uger før du oplever at det bliver en selvfølge og ikke et besvær at komme ud og løbe. Til at starte med er det en god idé at løbe 3 gange om ugen, og sørge for at overholde 3 gange om ugen, så kommer du i bedre form samtidig med at du ikke oplever det som en kedelig pligt at skulle ud og løbe.

Løber du mindre end 2 gange om ugen, vil det ofte fungerer vedligeholdende i forhold til din form i stedet for forbedrende. Samtidig kan 4-5 gange om ugen give skader hvis du ikke er vant til at bevæge dig og lægge pres på din muskulatur i form af løb.

Lyt til din krop

Det er vigtigt at du lytter til din egen krop, så du ikke får skader der kunne være afværget ved at tage den med ro. Der opstår tit skader ved at vi presser os selv for hårdt, og det duer bare ikke når du lige er begyndt på træningen, men det kan være en rigtig god egenskab når du er kommet i form. Ofte er ømhed i muskulaturen helt fin, mens ømhed i led og sener sagtens kan være meget mere bekymrende end ellers. Det er en god idé at teste ømheden af ved at løbe din normale rute, og hvis ømheden ikke tager af inden for 10-15 min, er det en god idé at tage hjem og slappe af med benene oppe.

Tag dig af din krop og dig selv

Løb vil hjælpe dig med at komme til at se bedre og sundere ud, hvilket er en stor motivation for langt de fleste. Selvom løb er god for hele kroppen og hjælper med langt de fleste problemer du oplever, er det en god idé at supplerer med produkter der kan hjælpe med at holde dig sund og rask, eller produkter der sørger for at du altid står knivskarpt på løbeturen. Der er nogen der oplever at selvom de er i midten af tyverne begynder at få flere bumser efter de er begyndt at træne, og det skal selvfølgelig ikke holde dig fra at opretholde dit løb, og du kan finde produkter der kan hjælpe dig med det hele hos made4men.dk.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *