3 gode råd til at komme i gang med træningen

3 gode råd til at komme i gang med træningen

marts 3, 2020 0 Af LFA

Vi vil alle gerne se tynde og lækre ud til sommer. Men hvordan får vi lige knækket koden og kommer i gang?
Det dykker vi ned i lige her. Så er du en strandløve på ingen tid!

Vanens kraft

Der er mange måder at komme i gang med at træne på. hvis du er fra den gamle skole, så vil du nok blot tænke ’’ jeg skal bare tage mig sammen!’’. Og dermed ikke være åben for ting som faktisk kan hjælpe dig i gang. For os andre der gerne tager i mod alt dem hjælp vi kan få, er en nem og testet måde at blive sundere på, gennem løb. Som overskriften siger, er det vanens kraft. Hvis du nogen sinde har været afhængig, er noget, ved du hvor meget vanen betyder. Vanen kraft er den afgørende faktor, der skiller bukkende fra fårene som man siger. Når du nu gerne vil i gang med træningen, er det højst sandsyndeligt en følelse du har lige nu. Men følelser kommer og går, og er derfor ikke pålidelige. Derfor skal der en vane til! Fordi når du så er træt og har ondt af dig selv, så siger dine følelser til dig at du ikke skal træne, men hvis det bliver en vane at træne, gennemgår du ikke den samme følelsesmæssige turbulens, og tager blot ned og træner.

Men hvordan? 

Vanens kraft ligger altså i gentagelsen. Du har gjort det så meget, at det ikke længere er hårdt, og det er først der, at det reelt er en vane. Derfor skal det gentages ekstremt mange gange. Det byder også at det er vigtigt man tage det stille og roligt! Fordi hvis du har trænet helt vildt i gennem, så du er helt smadret i kroppen flere dage efter, ja så er chancen for at du kan blive ved med det minimal! Derfor er det ekstremt vigtigt man starter med at træne sig stille og roligt op. Sådan undgår man også skader.

Skader og træning

Hvis du er så uheldig at have skader i kroppen er det også en rigtig god ide at starte stille og roligt ud. Ikke noget med at forsøge at løbe et maraton den første gang du træner efter en pause. Ja, du har sikkert en masse energi du gerne vil af med, but don’t do it! Hvis du er en af de mange danskere der har fået dårlige ankler af at spille fodbold eller en lignende sport, da kan en ankelstøtte virkelig gøre underværker. Det er vigtigt man finder den rigtige slags, og ikke bare dem man tager på som om det er en sok. Selv Roger Federe gør brug af ankelstøtter! Hvis du dog er træt af skaderne og gerne vil af med dem, kan Body-SDS klart anbefales. Læs mere her om hvad Body SDS er, og hvordan det kan hjælpe dig. JHvHvis