Få sommerkroppen i løbet af vinteren

Få sommerkroppen i løbet af vinteren

december 16, 2019 0 Af LFA

Sommerkroppen. De blottede muskler og manglen på fedt – hvilket selvfølgelig går hånd i hånd. Det er den, vi alle ønsker os til sommer, og den vi ønsker kommer af sig selv. Desværre hænger virkeligheden ikke helt sådan sammen. Derfor står mange af os foran spejlet til forår og tænker, ”nu går jeg i gang”.

Sandheden er, det skal ikke begynde til forår. Det skal begynde nu. Og det skal ikke slutte igen. Det at få en trænet krop er en livsstil, der giver dig mere energi i hverdagen, et længere liv og en sommerkrop til sommer. Hvis du vil vide, hvordan du skal gøre, så læs her.

Opbyg en rutine

Rutinen kan bestå af mange forskellige ting, det behøver ikke være en time i fitness hver morgen kl. 5 – det er der ikke ret mange, der vil ofre deres søvn på. Find en sportsgren, som du kan lide, og lav en rutine ud af det. Det kan være tennis, ridning, løb, dans, kampsport eller noget helt andet. Og når først du har fundet din interesse, så plejer lysten til at dyrke mere motion at komme.

Du kan for eksempel starte med at anvende et ab wheel hver morgen. Når du først er kommet ind i vanen, bliver det ganske let – og det er meget effektivt.

En god ide, når det kommer til at opbygge en rutine, er ikke at starte for hårdt ud. Det er derfor, du begynder nu, og ikke til forår, hvor tiden er knap. Start med 1 eller 2 gange om ugen, hvor du dyrker din yndlingssportsgren. Når først det er blevet en vane, kan du begynde at tilføje en dag, hvor du laver noget andet. Og så videre.

Lav et minifitness derhjemme

Et minifitness behøver slet ikke at have et værelse for sig selv – hvis I har en garage, behøver det slet ikke at være indenfor. Et minifitness kan bestå af et ab wheel, en træningsbænk, nogle vægte, og det er det.

Et løbebånd er absolut ikke nødvendigt, du kan løbe udenfor – og det samme med en motionscykel. Ofte er den sportsgren, som du vælger, også konditionspræget, hvilket betyder, at du slet ikke behøver dyrke anden form for konditionstræning.

Det er også muligt at dyrke en masse motion derhjemme, selv hvis du ikke har nogen træningsredskaber overhovedet – dog er en måtte en rar ting. Brug nogle flasker vand eller nogle bøger som vægte eller lav øvelser, der ikke kræver vægte overhovedet. I virkeligheden er det nemt at få en hård træning i hjemmet uden redskaber.

En sund og varieret kost

Du hører nok tit, at en trænet krop kommer 20% fra træningscenteret og 80% fra køkkenet – det er ikke løgn. Inkorporer flere hjemmelavede og sunde retter med en masse grøntsager, og så er du ikke helt galt på den.

Du kan også låne kogebøger fra biblioteket, hvor du kan finde nye opskrifter på sund mad, hvis ikke du kender en masse i forvejen. Blade og magasiner har også altid en helt masse gode råd, som du kan bruge, hvis du føler, det hele er lidt uoverskueligt.

Det vigtigste ved en sommerkrop er uden tvivl selvtilliden og det gode menneske bag, men hvis en trænet krop hjælper dig dertil, så skal du bare følge en grundlæggende sund rutine, og så kommer den uden problemer.