Sådan bliver du en strandløve

Sådan bliver du en strandløve

marts 5, 2020 0 Af LFA

Og ja, hvis du er kvinde og gerne vil være en strandløvinde gælder det selvfølgelig også for dig! Så det bare at komme i gang, læs artiklen og kom gang i træningen.

Hvis du gerne vil nå at se bare lidt godt ud til sommer, så er det ved at være tid. Hvis du ligesom så mange andre føler at tiden løber fra dig, og føler du går i seng juleaften og vågner først når det er sommer, ja så skal du til at vågne op, og se hvor lidt tid der er tilbage! Fra skrivende stund er datoen 05/03/2020 og ifølge vores alle sammen kære google, er første sommerdag i 2020, 21 juni! Altså er der kun 3,5 måned til første sommerdag. Så hvis du skal have julefedtet fra hofterne væk, så skal det være nu. Jeg vil her lave en plan for en person der ikke er svært overvægtig.

De første 4 uger

Hvis du ikke har trænet regelmæssigt, er der vigtigt at komme i gang igen. Derfor skal vi bruge de første 3 uger på at motionere og løfte vægte. Det skal vi egentlig også resten af tiden, men de første 3 uger skal der være fokus på mange gentagelser, og ikke tunge og få gentagelser. Det er nemlig vigtigt at vi lige får din krop i gang igen. Ved at blive vant til mange gentagelser øger du også din syrer tolerancer hvilket vi skal bruge senere hen. Til hver træning skal du motionere 10-15 minutter inden du løfter vægte, og du skal træne mellem 4-6 gange om ugen. Dine træning skal ikke være længere end 1,5 time.

10 uger til sommer

Nu har du brugt en måned på at komme i lidt bedre form, du er måske begyndt at kunne se små ændringer, i kroppen, men det er selvfølgelig ikke nok! Nu skal du nemlig have styr på din kost, og have fokus på muskelbygning! Ja, det er muligt at tabe sig, og tage på i muskler samtidig, men det er ekstremt besværligt! Så derfor anbefaler vi at du spiser en masse mad! I stedet for at prøve at finde balancen, da du blot risikere at spise for lidt, så dine muskler ikke vokser optimalt. I de næste 4 uger skal du nemlig tage på i netop muskler. Du skal ændre din styrketræning til få gentagelser med høj vægt. Så hvis du før havde omkring 10-15 gentagelser, skal du nu have 6-10 gentagelser.

Så skal der cuttes

Alt efter hvor meget juleand du har siddende på hofterne finder du selv ud af hvornår du skal begynde at motionere og altså cutte. Du skal stadig løfte vægte, da det stadig er en rigtig god måde at tabe sig på, men nu er målet af tabe sig, og derfor hedder det meget konditions træning. Indtil nu har du selvfølgelig trænet de 10-15 minutter før hver træning, og det skal du selvfølgelig blive ved med. Når du da går videre til at løfte vægte skal du tænke i at lave få øvelser, men med så høj stress på musklen som muligt. Dvs. du starter med et opvarmningssæt på 15 gentagelser og hopper direkte efter til 6 tunge gentagelser. Når du har lavet en kort styrketræning, skal du slutte af med minimum 15 minutters konditions træning. Det er derfor en rigtig god ide at finde de bedste løbesko, så du ikke får ondt. Hvis du følger denne plan, er du klar til stranden den 21 juni!